معاون علمی رییس‌جمهور گفت: اگر بنا بر تخصیص یارانه ارزی به حوزه سلامت باشد، این یارانه باید به دست مصرف‌کننده نهایی برسد و او تعیین‌کننده نحوه مصرف این یارانه باشد؛ باید مصرف‌کننده انتخاب کند که محصول ایرانی یا خارجی را استفاده کند.

با حضور معاون علمی رییس‌جمهور و رییس سازمان غذا و دارو از ۱۶ محصول دانش‌ بنیان و فناور حوزه سلامت از جمله تجهیزات و اقلام مصرفی پزشکی رونمایی شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی فشار خون بالا نوشت: بیماری فشارخون بالا یک «قاتل خاموش» است و عامل ۴۰ درصد مرگ در بیماران دیابتی و عامل ۵۳ درصد مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی است.

معاون درمان وزارت بهداشت در بخشنامه‌ای به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ضمن تاکید بر ضرورت مقابله با تخلفات سزارین‌های تقویمی، اعلام کرد: ثبت تمام موالید در ۲۴ ساعت تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳ در همه بیمارستان‌ها الزامی است.

رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به رشد ۷ برابری آمار غرق‌شدگی در تهران در دو ماه نخست ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته، گفت: ۱۳ نفر از هموطنان در دوماه نخست امسال بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان این که تخصیص ارز ترجیحی به صنعت تجهیزات پزشکی با سیاست افزایش صادرات این محصولات در تضاد است؛ ابراز امیدواری کرد که در سال جاری وابستگی این صنعت به ارز ترجیحی کاملاً قطع شود.

رئیس مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت با بیان این که غربالگری مادران باردار و جنین ممنوع نشده بلکه استاندارد شده است، گفت: ماماها و پزشکانی که جنایت سقط جنین را مرتکب می‌شوند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز ملی جمعیت پیامی صادر و تأکید کرد: امروز پدیده کهنسالی جمعیت در دنیا تبدیل به بحرانی روزافزون در مسیر توسعه کشورها شده است، جوانی جمعیت می‌تواند تبدیل به شاخص توسعه کشورها شود.

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان این که ۳۲ درصد ایرانی‌ها به فشار خون بالا مبتلا هستند، گفت: عامل اصلی ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی افزایش فشار خون است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، داروی دیسپورت۵۰۰ را تقلبی اعلام کرد و از مردم خواست درصورت مشاهده فرآورده تقلبی مذکور، موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور اطلاع دهند.